Dwa wnioski z badania postaw Polaków wobec inwestowania
Czytałam prezentację z badań fundacji Kronenberga z zainteresowaniem. Nawet w powtarzalnym badaniu na temat oszczędzania i inwestowania można znaleźć coś interesującego. ;) Na pewno taką informacją nie będzie odsetek Polaków inwestujących w fundusze - od lat utrzymuje się na podobnym (i niskim) poziomie.
2015-11-23, 22:21

Czytałam prezentację z badań fundacji Kronenberga z zainteresowaniem.
Nawet w powtarzalnym badaniu na temat oszczędzania i inwestowania można znaleźć coś interesującego. ;)
Na pewno taką informacją nie będzie odsetek Polaków inwestujących w fundusze - od lat utrzymuje się na podobnym (i niskim) poziomie. 

Faktycznie, znalazłam ciekawą informację. Chciałabym się nią z Wami podzielić. 

Dotyczy ona odpowiedzi na pytanie "od czego Pana/Pani zdaniem zależy powodzenie w inwestowaniu". 
Nie zakakuje mnie, że największy odsetek grupy - 34% pytanych - nie wie.
Nie muszą tego wiedzieć. Gdyby wiedzieli, samodzielnie zajmowaliby się zarządzaniem pieniędzmi.

Zdziwiło mnie zestawienie dwóch odpowiedzi na to pytanie:

  • 10% pytanych wyznaje pogląd, że jest to przeznaczenie lub łut szczęścia,
  • 5% badanych pokłada wiarę w umiejętności firmy zarządzającej ich pieniędzmi. 

Oddając swoje pieniądze w zarządzanie, więcej osób kieruje się wiarą w "ślepy los" niż w profesjonalizm instytucji.  
Ciekawie byłoby zbadać, w jakim stopniu jest to podejście deterministyczne (wynikające z postawy "i tak nie przewidzimy rynku"), a w jakim - z własnych doświadczeń. Tym bardziej, że rok wcześniej (w roku 2014), 11% badanej grupy ufało instytucjom, którym powierzyło swoje pieniądze. 

Mam dwa wnioski:
1. Powyższa informacja powinna dać do myślenia decydentom z instytucji finansowych.
Dlaczego?
Wiele firm w komunikacji marketingowej stawia na cechę fundamentalną, czyli profesjonalizm.
Zdaje się, że ten argument nie jest istotny z punktu widzenia inwestującego klienta. W tym sensie założenia komunikacji marketingowej rozmijają się ze "światem klienta". 

2. Dlaczego piszę, że profesjonalizm to cecha fundamentalna?
Ponieważ jest - z założenia - wbudowany w świat finansów, czyli świat wiedzy specjalistycznej. 
Moim zdaniem nie powinien on być obietnicą. Profesjonalizm to potwierdzenie działania firmy w różnych aspektach - sprzedaży produktów, obsługi po-sprzedażowej czy czegoś, co nazywam "kulturą komunikacyjną firmy". 

KONTAKT / AUTOR
Agnieszka Padzik-Wołos
Założyciel
Akcja Komunikacja
693833866
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.